Identyfikacja wizualna to nieodłączny element każdej marki. Powinna być charakterystyczna i wpisywać się w strategię firmy. Jednym z jej najważniejszych elementów jest logo. A może logotyp? I co to jest sygnet? Tłumaczymy!
Logo i logotyp są często używane zamiennie, jednak oba mają inne znaczenie. Każda firma może posiadać logo, ale może się także zdecydować na osobno funkcjonujący sygnet i logotyp.
Poznajmy po kolei definicje:
logo- jest znakiem graficznym, a jego zadaniem jest podkreślenie indywidualności firmy i wyróżnienie jej pośród konkurentów.
logotyp- to jeden z elementów logo. Pełni rolę graficznego przekazu tekstowego w identyfikacji wizualnej firmy. Najczęściej spotykany jest jako postać literowego zapisu.
sygnet- elementem logo, symbol graficzny. Pełni rolę obrazowej identyfikacji firmy. Sygnet jest zdecydowanie szybciej zapamiętywany przez odbiorców niż słowa, np. Shell, Apple, Twitter.
tagline- slogan lub hasło reklamowe, uzupełniające markę, np. Nike - „Just do it”, Apple – „Think different”, LG – Life’s Good.
Na logo może składać się zatem:
logotyp + sygnet + tagline
logotyp + sygnet
sam logotyp
sam sygnet
Ciao, DWA:WIATRY
Comments