top of page
logo_DW.png
dwawiatry

Logo a logotyp – czy jest różnica?

Identyfikacja wizualna to nieodłączny element każdej marki. Powinna być charakterystyczna i wpisywać się w strategię firmy. Jednym z jej najważniejszych elementów jest logo. A może logotyp? I co to jest sygnet? Tłumaczymy!


Logo i logotyp są często używane zamiennie, jednak oba mają inne znaczenie. Każda firma może posiadać logo, ale może się także zdecydować na osobno funkcjonujący sygnet i logotyp.

Poznajmy po kolei definicje:


  • logo- jest znakiem graficznym, a jego zadaniem jest podkreślenie indywidualności firmy i wyróżnienie jej pośród konkurentów.

  • logotyp- to jeden z elementów logo. Pełni rolę graficznego przekazu tekstowego w identyfikacji wizualnej firmy. Najczęściej spotykany jest jako postać literowego zapisu.

  • sygnet- elementem logo, symbol graficzny. Pełni rolę obrazowej identyfikacji firmy. Sygnet jest zdecydowanie szybciej zapamiętywany przez odbiorców niż słowa, np. Shell, Apple, Twitter.

  • tagline- slogan lub hasło reklamowe, uzupełniające markę, np. Nike - „Just do it”, Apple – „Think different”, LG – Life’s Good.


Na logo może składać się zatem:


  • logotyp + sygnet + tagline

  • logotyp + sygnet

  • sam logotyp

  • sam sygnet


Ciao, DWA:WIATRY


107 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page